دوره ۱، شماره ۲ - ( پاییز و زمستان ۱۳۹۳ )                   جلد ۱ شماره ۲ صفحات ۳۶-۲۰ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mirdamadi S M, Hekmat M, Bonyadi Baladeh T, Hakemifar A. (2014). The Impact of Sociological Characteristics on Entrepreneurship Development of Production Cooperatives’ Managers in Qazvin Province. J Entrepreneurial Strategies Agric. 1(2), 20-36.
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-72-fa.html
میردامادی سید مهدی، حکمت مسعود، تورج بنیادی بالاده تورج، حاکمی فر احمد. تأثیر ویژگی های جامعه شناختی بر توسعه کارآفرینی مدیران تعاونی های تولید استان قزوین راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی ۱۳۹۳; ۱ (۲) :۳۶-۲۰

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-۱-۷۲-fa.html


۱- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
۲- باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
۳- توسعه کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران
چکیده:   (۵۸۷۱ مشاهده)

  هدف از انجام این مطالعه بررسی ویژگی­های جامعه­شناختی و تأثیر آن بر توسعه کارآفرینی مدیران
تعاونی­های تولید کشاورزی استان قزوین بود. روش تحقیق، توصیفی- همبستگی و تحلیلی از نوع علّی، ارتباطی می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه مدیران عامل تعاونی­های تولید و کشاورزی استان قزوین می­باشد، که با توجه به محدود بودن تعداد تعاونی­ها از روش سرشماری استفاده شده است (86 N= ) . به­منظور بررسی روایی ابزار تحقیق، از روش پانل متخصصان بهره گرفته شد. پایایی پرسش­نامه از طریق ضریب کرونباخ آلفا مورد بررسی قرار گرفت که برای بخش­های مختلف پرسشنامه بالای 85/0 برآورد گردید. جهت بررسی ارتباط میان متغیرها از ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده شد و برای متغیرهای اسمی دوسطحی و چند سطحی به ترتیب از آزمون من‌ویت‌نی و کراس‌کال‌والیس استفاده شد. همچنین، جهت بررسی تأثیر تعاملی عمده متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از رگرسیون چندگانه به شیوه گام به گام استفاده شد و جهت مشخص شدن اثرات مستقیم و غیرمستقیم متغیرهای مستقل بر متغیر وابسته از تحلیل مسیر بهر گرفته شد. نتایج بدست آمده نشان داد که سه متغیر ویژگی­های جمعیت­شناختی، ویژگی­های موفقیت کارآفرینان، توجه و تأکید بر اهمیت سرمایه­گذاری در تعاونی­ها به­عنوان یک بخش مهم از اقتصاد توانستد که 2/40 درصد از تغییرات متغیر وابسته را تبیین کنند. نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که متغیر ویژگی­های مهارتی کارآفرینان جهت موفقیت به صورت مستقیم و غیرمستقیم بیشترین تأثیر را روی متغیر وابسته دارد.

متن کامل [PDF 717 kb]   (۲۰۱۸ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1394/5/13 | پذیرش: 1394/5/13

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می‌باشد.

طراحی و برنامه نویسی: یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by: Yektaweb