دوره 3، شماره 6 - ( پاییز و زمستان 1395 )                   جلد 3 شماره 6 صفحات 9-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشجوی کارشناسی ارشد
چکیده:   (424 مشاهده)
افزایش بیکاری در سراسر جهان میلیون‌ها نفر را به‌سوی کارآفرینی و شناخت فرصت­ها، در جهت کسب و کارهای جدید هدایت نموده است. این پژوهش با هدف بررسی نگرش به کارآفرینی در بنگاه­های زود‌بازده کشاورزی در شهرستان بیرجند انجام شد. تحقیق حاضر از جنبه هدف، کاربردی و از حیث و نحوه کنترل متغیرها، غیرآزمایشی به حساب می­آید. جامعه آماری این تحقیق را بنگاه‌داران مؤسس، بنگاه­های زود‌بازده کشاورزی تشکیل داده­اند. همچنین، تعداد 130 بنگاه­دار به روش نمونه­گیری تصادفی با انتساب متناسب در سال 1395 انتخاب گردیده است. در تحقیق حاضر جهت اندازه­گیری پایایی ابزار اندازه­گیری، پرسشنامه طراحی شده بین 30 بنگاه­دار توزیع و پس از تکمیل، با استفاده از نرم­افزار کامپیوتری spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته­های حاصل از آزمون  t  نشان می­دهد که، بین متغیر میزان نگرش به کارآفرینی با متغیرهای  تجربه حضور در
کلاس­های آموزشی کارآفرینی و انگیزه و هدفمندی رابطه مثبت و  معنی­داری وجود دارد. همچنین، نتایج آزمون تجزیه واریانس یک‌طرفه
(F) که با گروه‌بندی به‌وسیله آزمون LSD و دانکن انجام گرفته، نشان می­دهد از نظر میزان نگرش به کارآفرینی در بین گروه­های مختلف سنی تفاوت معنی‌‌دار وجود دارد. به‌‌‌‌طوری که طبقه سنی زیر 30 سال (جوان) و طبقه سنی
31– 40 سال نگرش بیشتری به کارآفرینی نسبت به طبقه سنی بالاتر از 41 سال دارند.
متن کامل [PDF 598 kb]   (87 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ | پذیرش: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰ | انتشار: ۱۳۹۶/۱۰/۱۰