دوره 4، شماره 8 - ( پاییز و زمستان 1396 )                   جلد 4 شماره 8 صفحات 1-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shafiei Nikabadi M, Zarei A, Kalantari H, Shambayti H. Identification of Key Strategies for Olive Crop Production and Technical Requirements for their Implementation with the World Class Manufacturing Approach. jea. 2018; 4 (8) :1-12
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-155-fa.html
شفیعی نیک آبادی محسن، زارعی عظیم، کلانتری حدیثه، شامبیاتی هانیه. شناسایی استراتژی‌های کلیدی تولید محصول زیتون ایران و الزامات فنی پیاده‌سازی آنها با رویکرد تولید در کلاس جهانی . راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 1396; 4 (8) :1-12

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-155-fa.html


گروه مدیریت صنعتی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم ‌اداری دانشگاه سمنان
چکیده:   (327 مشاهده)
     در چند دهه اخیر تولید در کلاس جهانی بسیار مورد توجـه قـرار گرفتـه و بـه یکـی از نیروهای محرک حیاتی برای موفقیت‌های تجاری سازمان‌ها تبدیل شده است. توجه به نیازهای مشتریان از جهات و دیدگاه‌های مختلف و برنامه‌ریزی در جهت برآورده‌سازی آنها کمک شایانی به صنایع جهت دستیابی به تولید در کلاس جهانی می‌نماید. در این پژوهش پس از شناسایی مهم­ترین نیازهای مشتریان، الزامات فنی و استراتژی‌های تولید در کلاس جهانی، به رتبه‌بندی نیازهای مشتریان با کمک روش تاپسیس پرداخته و با استفاده از ماتریس خانه کیفیت، روابط و میزان ارزش الزامات فنی و استراتژی‌های تولید در کلاس جهانی شناسایی و مورد تحلیل قرار گرفتند. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش جهت دستیابی به تولید در کلاس جهانی با در نظر گرفتن کیفیت مناسب باید بر هر سه فاکتور (نیازهای مشتریان، الزامات فنی و استراتژی‌های تولید در کلاس جهانی) توجه و بررسی کافی صورت پذیرد. طبق نتایج بدست آمده داشتن قابلیت اعتماد به برند و محصول مهم­ترین نیاز مشتریان، بهبود تکنولوژی‌ها و فرآیندها مهم­ترین الزام فنی و توسعه محصول مهم­ترین استراتژی تولید در کلاس جهانی است. برای رقابت در کلاس جهانی کشور ما باید در ابتدا تمرکز خود را بر بهبود تکنولوژی و فرآیندها متمرکز نماید تا امکان بهبود و پیشرفت و پاسخ گویی به مهم­ترین نیاز مشتریان خود را بدست آورد و با توسعه محصولات خود آماده ورود به کلاس جهانی گردد.
متن کامل [PDF 1204 kb]   (221 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: دولت و سیاست ها و قوانین و مقررات
دریافت: ۱۳۹۷/۵/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰

فهرست منابع
1. Alem Tabriz, A., H.R. Talaie and E. Moradi. 2013. Evaluating the Key Factors of Successful Implementation of World Class Manufacturing Using an Integrated Approach of Interpretive Structural Modeling(ISM), Graph Theory and Matrix Approach (GTMA): A Case Study for Iran Khodro and Saipa in Iran, Industrial Management Journal, 5(1): 63-81 (In Persian).
2. Alrabghi, L.O. 2013. QFD in Software engineering, degree of Master of Science, King Abdulaziz University, 1-45.
3. Bonifaci, P., S. Copiello and S. Stanghellini. 2016. The methodological framework of feasibility study to support strategic planning, Procedia - Social and behavioral sciences, 223: 45-50. [DOI:10.1016/j.sbspro.2016.05.287]
4. Daneshian, F., M. Owlia and B. Ranjbarian. 2011. Network Analysis of Strategic Marketing Actions and Quality Function Deployment, Journal of New Marketing Research, 1: 165-192 (In Persian).
5. Erraach, Y., S. Sayadi and C. Parra-Lopez. 2011. Quality Function Deployment (QFD) in the Spanish olive oil sector, European Association of Agricultural Economists (EAAE), Zurich, Switzerland, 1-14.
6. Esmaeel, R.I., N. Zakuan, N.M. Jamal and H. Taherdoost. 2018. Understanding of business performance from the perspective of manufacturing strategies: fit manufacturing and overall equipment effectiveness, Procedia Manufacturing, 22: 998-1006. [DOI:10.1016/j.promfg.2018.03.142]
7. Farsijani, H., L. Habibi and H. Soltani. 2011. The role of clusters of small and medium manufacturing enterprises in achieving world class production: a case study of Tehran cluster, Journal of Business Management Perspective, 10(4): 47-64 (In Persian).
8. Farsijani, H., N. Jalaliyoon and M. Mardani. 2017. Identifying and Explaining the Evaluation criteria of world class management performance, Industrial Management Perspective, 7(1): 37-66 (In Persian).
9. Farsijani, H., M. Shafiei Nikabadi and O. Amirtaheri. 2014. Evaluation of advanced manufacturing technologies for world-class using analytical network process method, World Review of Science, Technology and Sust. Development, 11(2): 127-147. [DOI:10.1504/WRSTSD.2014.065674]
10. Golami, R., A. Mirzaei and Z. Elyasi. 2012. Evaluation of World Class Manufacturing in Iran meet products industry (An empirical evidence: Kale Meet products company), Modiriat-e-Farda Journal, 11: 57-82 (In Persian).
11. Gonzalez, M.E., G. Quesada, R. Mueller and C.A. Mora-Monge. 2004. QFD strategy house: an innovative tool for linking marketing and manufacturing strategies. Marketing Intelligence and Planning, 22: 335-348. [DOI:10.1108/02634500410536911]
12. Hunger, J.D. and T.L. Wheelen. 2010. Essentials of Strategic Management, 5th Eds., Upper Saddle River N. J.: Prentice-Hall, 1- 172.
13. Jacqueline, N. 2009. A survey of implementation of world class manufacturing practices: case of listed companies, Master of Business Administration Degree of the University of Nairobi, 1-68.
14. Keshavarz Moghadam, M. 2011. Identification of Factors Affecting the Brand Efficiency of Olive Oil and Prioritizing them (Examined by the Market in Gilan Province), M.Sc. Gilan university, Iran, (In Persian).
15. Killen, C.P., M. Walker and R.A. Hunt. 2005. Strategic planning using QFD, International Journal of Quality & Reliability Management, 22 (1): 17-29. [DOI:10.1108/02656710510572968]
16. Miguel, P.A.C. 2007. Innovative new product development: a study of selected QFD case studies, The TQM Magazine, 19(6): 617-625. [DOI:10.1108/09544780710828458]
17. Momeni, M. 2014. ‭New topics in operations research, ‬ 6th Eds, University of Tehran Press, Tehran, Iran, 1-360 (In Persian). ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
18. Najafi, H., M.H. Karim and H. Rangriz. 2017. The Effect of Different Factors on Improvement the Management of Olive Orchards in Tarom County with Emphasis on Bank Facilities, Agricultural Economics and Development, 24: 107-121 (In Persian).
19. Nazarzade Zare, M., J. Pourkarimi and G. Zakersalehi. 2016. An Investigation of the Components of World-Class University in Iran: A Survey of Comprehensive Universities, Journal of Science and Technology Policy, 8: 13-24 (In Persian). [DOI:10.1108/JARHE-03-2016-0021]
20. Pałucha, K. 2012. World Class Manufacturing model in production management, Archives of Materials Science and Engineering, 58(2): 227-234.
21. Parsaeian, A. and M. Arabi. 2014. Strategic Management, 1th Eds, Iran cultural studies, Tehran, Iran, 1-687 (In Persian).
22. Petrillo, A., F. De Felice and F. Zomparelli. 2018. Performance measurement for world-class manufacturing: a model for the Italian automotive industry, Total Quality Management and Business Excellence, 1-29.
23. Rajaei, Y., B. Partovi and S.H. Ketabian. 2013. Investigating the relationship between the amount of production and the production factors used in the olive product of Tarom city: an analysis based on the estimation OLS Method, Quantitative Studies in Management, 4: 21-40 (In Persian).
24. Ramanathan, R. and J. Yunfeng. 2009. Incorporating cost and environmental factors in quality function deployment using data envelopment analysis. Omega, 37: 711-723. [DOI:10.1016/j.omega.2007.12.003]
25. Salaheldin, S.I. and R. Eid. 2007. The implementation of world class manufacturing techniques in Egyptian manufacturing firms. Industrial Management & Data Systems, 107: 551-566. [DOI:10.1108/02635570710740698]
26. Safaei Ghadikolaei, A., H. Aghajani and H. Dargahi. 2011. A Comprehensive Approach to Fuzzy Multi-Criteria Decision Making Techniques for Prioritizing World Production Achievement Strategies (Case Study: Steel Industries of Mazandaran Province), Journal of Operational Research and Its Applications, 9: 33-99 (In Persian).
27. Samadi-Miarkolaei, H. and H. Samadi-Miarkolaei. 2018. Verification and Ranking of Effective Structural Indicators on Entrepreneurship Process by using Fuzzy Delphi and FAHP Approach in Mazandaran Fisheries Organization, 4(7): 1-12 (In Persian).
28. Sangwan, K.S. and A.K. Digalwar. 2008. Evaluation of world-class manufacturing systems: a case of Indian automotive industries. International Journal of Services and Operations Management, 4: 687-708. [DOI:10.1504/IJSOM.2008.018725]
29. Şen, C.G. and H. Baraçlı. 2010. Fuzzy quality function deployment based methodology for acquiring enterprise software selection requirements. Expert Systems with Applications, 37(4): 3415-3426. [DOI:10.1016/j.eswa.2009.10.006]
30. Walker, O.C., H.W. Boyd, J. Mullins and J. Larreche. 2003. Marketing strategy: A decision focused approach, 4th Eds, New York: McGraw-Hill, Inc, 1-386.
31. XIE, W. 2014. How to implement world class operational management in effective way in the initial stage: a case study of Billerudkorsnäs, Degree project, in project management and operational development, Second level, Stockholm, Sweden, 1-58.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb