دوره 4، شماره 8 - ( پاییز و زمستان 1396 )                   جلد 4 شماره 8 صفحات 1-12 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


گروه مدیریت صنعتی دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم ‌اداری دانشگاه سمنان
چکیده:   (211 مشاهده)
     در چند دهه اخیر تولید در کلاس جهانی بسیار مورد توجـه قـرار گرفتـه و بـه یکـی از نیروهای محرک حیاتی برای موفقیت‌های تجاری سازمان‌ها تبدیل شده است. توجه به نیازهای مشتریان از جهات و دیدگاه‌های مختلف و برنامه‌ریزی در جهت برآورده‌سازی آنها کمک شایانی به صنایع جهت دستیابی به تولید در کلاس جهانی می‌نماید. در این پژوهش پس از شناسایی مهم­ترین نیازهای مشتریان، الزامات فنی و استراتژی‌های تولید در کلاس جهانی، به رتبه‌بندی نیازهای مشتریان با کمک روش تاپسیس پرداخته و با استفاده از ماتریس خانه کیفیت، روابط و میزان ارزش الزامات فنی و استراتژی‌های تولید در کلاس جهانی شناسایی و مورد تحلیل قرار گرفتند. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش جهت دستیابی به تولید در کلاس جهانی با در نظر گرفتن کیفیت مناسب باید بر هر سه فاکتور (نیازهای مشتریان، الزامات فنی و استراتژی‌های تولید در کلاس جهانی) توجه و بررسی کافی صورت پذیرد. طبق نتایج بدست آمده داشتن قابلیت اعتماد به برند و محصول مهم­ترین نیاز مشتریان، بهبود تکنولوژی‌ها و فرآیندها مهم­ترین الزام فنی و توسعه محصول مهم­ترین استراتژی تولید در کلاس جهانی است. برای رقابت در کلاس جهانی کشور ما باید در ابتدا تمرکز خود را بر بهبود تکنولوژی و فرآیندها متمرکز نماید تا امکان بهبود و پیشرفت و پاسخ گویی به مهم­ترین نیاز مشتریان خود را بدست آورد و با توسعه محصولات خود آماده ورود به کلاس جهانی گردد.
متن کامل [PDF 1204 kb]   (135 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: دولت و سیاست ها و قوانین و مقررات
دریافت: ۱۳۹۷/۵/۱۶ | پذیرش: ۱۳۹۷/۹/۵ | انتشار: ۱۳۹۷/۱۱/۱۰