دوره 5، شماره 10 - ( پاییز و زمستان 1397 )                   جلد 5 شماره 10 صفحات 54-45 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahmani A, Mousavi Davoudi S M, Vaezi M. (2018). Investigating the Role of Green Entrepreneurship Orientation in Increasing the Performance of Agricultural Jihad Organization . jea. 5(10), 45-54. doi:10.29252/jea.5.10.45
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-174-fa.html
بهمنی اکبر، موسوی داوودی مهدی، واعظی مهدی. بررسی نقش جهت‌گیری کارآفرینی سبز در افزایش عملکرد سازما ن جهاد کشاورزی استان مازندران راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی 1397; 5 (10) :54-45 10.29252/jea.5.10.45

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-174-fa.html


دانشگاه مذاهب اسلامی تهران
چکیده:   (3418 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تحلیل نقش جهت­ گیری کارآفرینی سبز در جهت افزایش عملکرد سازمان جهاد کشاورزی می­ باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، در گروه تحقیقات کاربردی قرار گرفته و از جهت روش، تحقیق توصیفی و در زمره­ی تحقیقات پیمایش و همبستگی قرار می‌گیرد. در این پژوهش کارآفرینی سبز به ­عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمانی به­ عنوان متغیر وابسته می‌باشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران می‌باشد. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به­ دست آمد که تعداد 89 نفر به‌صورت تصادفی در دسترس به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می‌باشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی پرسشنامه با استفاده از روایی همگرا و روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان آشنا به موضوع پژوهش مورد تائید قرار گرفت. همچنین، برای تعیین همبستگی و تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای SPSS22 و AMOS22 استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد که کارآفرینی سبز تأثیر معنی‌داری بر عملکرد سازمانی دارد و مدیران می­ توانند با توجه به ابعاد کارآفرینی سبز و نهادینه­ کردن آن در سازمان، گام مفیدی برای توسعه­ ی فعالیت­های محیط زیستی بردارند. بر اساس یافته­ ها پیشنهاد می­ گردد برنامه­ های آموزشی مناسب به‌منظور افزایش آگاهی و ایجاد نگرش مثبت نسبت به محصولات سبز در میان شهروندان اجرا شود. ایجاد نگرش مثبت می­تواند منجر به خرید محصولات سبز شود.
متن کامل [PDF 1519 kb]   (883 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1397/12/5 | پذیرش: 1398/2/18 | انتشار: 1398/4/30

فهرست منابع
1. Hamdi, K., F. Ghaffari and A.H. depressants. 2011. Investigating the Factors Affecting the Purchasing Behavior of Young People (Case Study of Tehran). Journal of Marketing Management, 12: 42-22 (In Persian).
2. Shahnameh, A. and B. Good. 2012. Investigating the effect of selected factors on the intention to purchase green products. Marketing Management Magazine, 15: 130-105 (In Persian).
3. Ali, A., A.A. Khan, I. Ahmed and W. Shahzad. 2011. Determinants of Pakistani Consumers' Green Purchase Behavior: Some Insightsfrom a developing country. International Journal of Business and Social Science, 2(3): 217-226.
4. Somebody, H., A.S. Fathi and A. Sheikhs. 2006. Green Marketing is a Way to Stable Competition. Tadbir monthbook, 173: 43-29 (In Persian).
5. Rehman, Z. and M.K. Bin Dost. 2013. Conceptializing green purchase intention in emerging markets: An empirical analysis on Pakistan. The 2013 WEI international academic conference proceedings. Turkey, 99-120.
6. Polonsky, K.Y., M. Jay and P.H. Rosenberger. 2001. Reevaluating green marketing: A strategic approach. Business Horizons, 44(5): 21-29. [DOI:10.1016/S0007-6813(01)80057-4]
7. Cherian, J. and J. Jacob. 2012. Green marketing: A study of consumers' attitude towards environmental friendly products. Asian Social Science, 8(12): 117-126. [DOI:10.5539/ass.v8n12p117]
8. Hull, C. E. and S. Rothenberg. 2010. Firm performance: the interactions of corporate social performance with innovation and industry differentiation. Strateg Manage J, 29(89): 781-789. [DOI:10.1002/smj.675]
9. Nikolaoua, E.I., D. Ierapetritis and K.P. Tsagarakis. 2012. An evaluation of the prospects of green entrepreneurship development using a SWOT analysis. International Journal of Sustainable Development and World Ecology, 18(1): 1-16. [DOI:10.1080/13504509.2011.543565]
10. Roth, D.F. 2012. The elusive and expensive green job. Jornal of Energy Economics, 34(1): 43- 52. [DOI:10.1016/j.eneco.2012.08.034]
11. Aceleanu, M.I. 2016. Sustainability and Competitiveness of Romanian Farms through Organic Agriculture. Sustainability, 8(3): 245. [DOI:10.3390/su8030245]
12. Semrau, T., T. Ambos and S. Kraus. 2017. Entrepreneurial orientation and SME performance across societal cultures: An international study. Journal of Business Research, 51.
13. Hosni Functions, A.S., M.F. Kazemi and Y. Skill. 2013. The Effect of Environmental Uncertainty on Organizational Innovation: Explaining the Role of Organizational Structure as an Interventive Variable. Resource Management Research, 4(3): 91-67 (In Persian).
14. Kaushik, U. 2012. Entrepreneurship. Jaipur, India: Global Media, 48 pp.
15. Gibbs, D. 2010. Sustainability Entrepreneurs, Ecopreneurs and the Development of a Sustainable Economy. Greener Management International, 55: 63-78. [DOI:10.9774/GLEAF.3062.2006.au.00007]
16. O'Neill G.D., J.C. Hershauer and J.S. Golden. 2010. The Cultural Context of Sustainability Entrepreneurship. Green Management International, 55: 33-46. [DOI:10.9774/GLEAF.3062.2006.au.00005]
17. Tilley, F. and W. Young. 2009. Sustainability entrepreneurs: could they be the true wealth generators of the future? Greener Management International, 55: 79-92. [DOI:10.9774/GLEAF.3062.2006.au.00008]
18. Trance, B. 2013. Positive and negative aspects of wellbeing: Common and specific predictors. Personality and Individual Differences, 43: 277-287. [DOI:10.1016/j.paid.2006.11.031]
19. Kenny, L. 2010. The effect of social network usage on organizational identification", Journal of Marketing Research, 3(4): 82-97.
20. Sheikhzadeh, R.A. 2009. A Model of Performance Management in mission based organizations. Human Resource Management Researches, 1(2): 57-83 (In Persian).
21. Harris, M. and F. Moss Holder. 2006. Selecting Employees for Global Assignment: Can Assessment center Measures cultural Intelligence, http://www.findarticles.com
22. Chenari. V. and S.A. Mousavi. 2016. Investigating the effect of organizational climate on perceived organizational performance with the role of mediating job satisfaction, Journal of new research in management and accounting, 3(15): 1-16 (In Persian).
23. Rezaei, B., N. Naderi and Q. Rustami. 2018. The Necessity of Green Entrepreneurship Development in Agriculture, Journal of Entrepreneurship in Agriculture, 5(1): 1-16 (In Persian).
24. MandAli-Zadeh, Z., M. Ehsani and H. Kosehchian. 2015. Identification of Sustainable Entrepreneurship Indicators in Sports, New Approaches in Sport Management, 2(4): 35-21 (In Persian).
25. Abbasi, C., Gh.R. Enayati and M. Rastgar. 2012. Investigating the Effective Factors on Green Purchasing Behavior of Iranian Students (Case Study: Students of Islamic Azad University of Qazvin). Journal Researcher (Management Quarterly), 27: 49-35 (In Persian).
26. Ferdowsi, S., SH. Mortazavi and N. Rezvani. 2011. The Relationship between Environmental Knowledge and Environmental Protection Behaviors. Humanities Research Journal, 53: 266-253.
27. Shan, P., M. Song and X. Ju. 2016. Entrepreneurial orientation and performance: Is innovation speed a missing link, Journal of Business Research, 69(2): 683-690. [DOI:10.1016/j.jbusres.2015.08.032]
28. Chen, L. 2013. A study of green purchase intention comparing with collectivistic (Chinese) and individualistic (American) consumers in Shanghai, China. Information Management and Business Review, 5(7): 342-346.
29. Olson, E.M., S.F. Slater, G. Tomas, M. Hult and K.M. Olsonb. 2018. The application of human resource management policies within the marketing organization: The impact on business and marketing strategy implementation, Industrial Marketing Management, 2(3):1-12.

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb