دوره 1، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1393 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 1-14 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه بوعلی سینا
چکیده:   (1668 مشاهده)

  این مطالعه با هدف بررسی راهکارهای توسعه و تقویت کسب و کارهای الکترونیکی در بخش کشاورزی انجام شده است. این تحقیق از نوع کاربردی و روش تحقیق نیز پیمایشی می­باشد. جامعه آماری تحقیق را مدیران 21 کارخانه و شرکت بسته ­ بندی، تولیدی و توزیعی که در عرصه کسب و کارهای الکترونیکی کشاورزی در استان آذربایجان ­ شرقی فعال هستند، تشکیل می­دهد. ابزار تحقیق، پرسشنامه­ای می­باشد که روایی آن بر اساس نظر جمعی از متخصصان تأیید و پایایی آن با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ (92/0= α ) محاسبه گردید. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی و مدل معادلات ساختاری، راهکارهای توسعه و تقویت کسب و کارهای الکترونیکی در بخش کشاورزی در 5 عامل دسته­بندی شدند. عامل اول با نام راهکارهای ترویجی با تبیین 54/18 درصد از واریانس به عنوان مهم­ترین عامل معرفی شد. عوامل بعدی به نام­های راهکارهای قانونی، فنی، دانشگاهی و فرهنگی دسته­بندی شدند که در مجموع 89/69 درصد از واریانس را تبیین نمودند. بر اساس نتایج بدست آمده پیشنهادهایی برای توسعه و تقویت کسب و کارهای الکترونیکی در بخش کشاورزی استان آذربایجان­شرقی ارائه شده است.

متن کامل [PDF 530 kb]   (1513 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۴/۵/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۴/۵/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۳