دوره 1، شماره 1 - ( بهار و تابستان 1393 )                   جلد 1 شماره 1 صفحات 24-15 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه تهران
چکیده:   (4735 مشاهده)

  ارزیابی مناسب فرصت­های کارآفرینی می­تواند به بالا رفتن احتمال موفقیت کسب ­و کار و سهل­انگاری در این فرآیند می­تواند به شکست آن بیانجامد. هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی معیار­های اثر­گذار بر ارزیابی فرصت­های کارآفرینی در صنایع غذایی ارگانیک و تعیین میزان اهمیت هر یک از این عوامل در تصمیم­گیری نهایی است. جامعه ­آماری تحقیق شامل کارآفرینان صنایع غذایی ارگانیک در استان ­ های گلستان، اصفهان، مرکزی، خراسان ­رضوی و گیلان در سال 1392 بوده که با توجه به جدول کرجسی ­و­ مورگان 16 نفر از آنها از طریق نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. پرسشنامه استاندارد، ابزار گردآوری داده­ها بوده که روایی صوری آن بر اساس نظر جمعی از متخصصان و پایایی آن نیز از طریق محاسبه نرخ ناسازگاری (برابر 08/0) تأیید شده است. نتایج حاصل از تحلیل داده­ها نشان داد که معیار صنعت و بازار مهم­ترین معیار در ارزیابی فرصت ­ های کار­آفرینی بوده و معیارهای صنعت و بازار ارگانیک، ویژگی­های کارآفرین، ویژگی­های تیم کارآفرین، مالی و فنی به ترتیب در درجه­ی اهمیت بعدی قرار دارند. چارچوب ارائه شده در این پژوهش که بیانگر معیارهای مؤثر بر ارزیابی فرصت­های کارآفرینی است، راهنمایی برای تحقیقات پیمایشی آتی تلقی می­گردد.

متن کامل [PDF 385 kb]   (4153 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1394/5/13 | پذیرش: 1394/5/13 | انتشار: 1394/5/13

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.