دوره 1، شماره 2 - ( پاییز و زمستان 1393 )                   جلد 1 شماره 2 صفحات 52-65 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (1045 مشاهده)

  هدف این تحقیق توصیفی-پیمایشی، تحلیل عوامل مؤثر در ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه شهید چمران واحد بهبهان بوده است. ابزار تحقیق پرسشنامه ­ ای و داده­ها با استفاده از نرم­افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند که به ­ منظور شناسایی عوامل مؤثر در ایجاد روحیه کارآفرینی دانشجویان از آمار توصیفی ­و برای آزمون فرضیه­های تفاوتی از آزمون یومن وایت ­نی و آزمون t مستقل بهره گرفته شد. نتایج نشان داد از بین متغیرهای عامل روانشناختی تاثیرگذار بر روحیه کارآفرینی دانشجویان، متغیرهای اعتماد به نفس و خودباوری و آینده­نگر بودن دارای بیشترین تأثیر، سخت­کوشی و توانایی مدیریت خلاقانه دارای کمترین تأثیر می­باشند. از میان متغیرهای، آموزشی ­و دانشگاهی تأثیرگذار، روش­های تدریس خلاق و انطباق دروس با پیشرفت­های علمی دارای بیشترین تأثیر و ارزشیابی مستمر و منظم از دانشجویان دارای کمترین تأثیر بوده­اند و از میان متغیرهای عامل سازمانی حمایت از پایان­نامه­ها و پژوهش­های مرتبط با کارآفرینی بیشترین تأثیر و توسعه گروه­های کارآفرینی و بینش مشترک کمترین تأثیر را دارند. همچنین، این تحقیق نشان داد که بین جنسیت، داشتن مهارت، تجربه راه­اندازی کار و تمایل به راه­اندازی کار با عوامل مؤثر در ایجاد روحیه کارآفرینی رابطه مثبت و معنی­داری وجود ندارد.

متن کامل [PDF 520 kb]   (1309 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۴/۵/۱۳ | پذیرش: ۱۳۹۴/۵/۱۳ | انتشار: ۱۳۹۴/۵/۱۳