TY - JOUR JF - sanru-jea JO - jea VL - 7 IS - 13 PY - 2020 Y1 - 2020/6/01 TI - Analysis of the Relationship between Self-Directed Learning Skills and Entrepreneurial Intention among Agriculture and Natural Resources Students of University of Zabol TT - تحلیل رابطه‎ی مهارت‎های یادگیری خودراهبر و نیت کارآفرینی دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه زابل N2 - امروزه تربیت دانشجویان کارآفرین یکی از اهداف نظام‏های آموزش عالی و دانشگاه‎ها محسوب می‎شود. یکی از استراتژی‎های بسیار مهم برای تربیت دانشجویان کارآفرین، تقویت مهارت‎های یادگیری خودراهبر است. در این راستا، تحلیل رابطه‎ی میان مهارت‎های خودراهبری و نیت کارآفرینی دانشجویان رشته‏ های کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه زابل به ‏عنوان هدف اصلی این پژوهش تعیین شد. این پژوهش از نوع کاربردی است که با استفاده از فن پیمایش انجام شد. جامعه‎ی آماری مورد مطالعه، شامل کلیه ‏ی دانشجویان دانشکده‏ های کشاورزی، آب و خاک و منابع طبیعی دانشگاه زابل در سال‏های تحصیلی 96-1395 و 97-1396 بودند (893=N) که 210 دانشجو به ‏عنوان نمونه انتخاب شدند. روش نمونه‎گیری از نوع تصادفی طبقه‎ای با انتساب متناسب بود. ابزار انداره‌گیری پرسشنامه ‏‏ای بود که روایی آن با استفاده از پانل متخصصان دانشگاهی تأیید شد و همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از ضرایب آلفای کرونباخ محاسبه شد و اعتماد پرسشنامه را برای انجام پژوهش قابل ­قبول نشان داد (84/0-71/0=α). نتایج پژوهش نشان داد که چهار متغیر مهارت‎های ارتباطی، راهبردهای یادگیری، مهارت‏های ارزشیابی و فعالیت‎های یادگیری اثرات مثبت معنی‎داری بر روی نیت کارآفرینی دانشجویان داشتند. همچنین، متغیرهای مستقل پژوهش توانستند 1/42 درصد از تغییرات واریانس متغیر نیت کارآفرینی را پیش‎بینی کنند. SP - 97 EP - 105 AU - Karimi, Hamid AU - Valizadeh, Naser AD - University of Zabol KW - Entrepreneurial Intention KW - Learning Activities KW - Learning Skills KW - University of Zabol UR - http://jea.sanru.ac.ir/article-1-222-fa.html DO - 10.52547/jea.7.13.97 ER -