AU - Karami, Ommolbani AU - Fatemi, Mahsa AU - Rezaei-Moghaddam, Kurosh AU - Badzaban, Fatemeh TI - Comparison of Marketing Activities among the Rural Women of Omid Entrepreneurship Fund and Agricultural Development Specialized Holding Companies in Fars Province PT - JOURNAL ARTICLE TA - sanru-jea JN - sanru-jea VO - 7 VI - 14 IP - 14 4099 - http://jea.sanru.ac.ir/article-1-231-fa.html 4100 - http://jea.sanru.ac.ir/article-1-231-fa.pdf SO - sanru-jea 14 AB  - یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت زنان در جامعه روستایی ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و ورود به کارآفرینی یا خوداشتغالی است. صندوق‌های اعتبارات خرد و صندوق کارآفرینی امید نقش به ­سزایی در تحقق این موضوع دارند. تحقیق حاضر با هدف بررسی فعالیت‌های بازاریابی زنان کارآفرین در شرکت مادرتخصصی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی و کارآفرینی امید در استان فارس انجام شد. از روش پیمایش با نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای استفاده شد. حجم نمونه 307 نفر برآورد شد و برای جمع‌آوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. به ­منظور مقایسه فعالیت‌های بازاریابی زنان کارآفرین در شرکت مادرتخصصی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی و کارآفرینی امید از آزمون T-Test استفاده گردید. نتایج به­دست­آمده از مقایسه دو گروه نشان داد که زنان کارآفرین عضو شرکت‌های مادرتخصصی در آگاهی از روش‌های بازاریابی، آمیخته بازاریابی، استراتژی‌ها و عوامل‌محیطی دارای میانگین بالاتری نسبت به صندوق کارآفرینی امید هستند. همچنین، زنان عضو شرکت مادرتخصصی از نظر ویژگی‌های شخصیتی (توفیق ­طلبی، ریسک ­پذیری، خلاقیت و استقلال) وضعیت مطلوب‌تری نسبت به زنان در صندوق کارآفرینی امید دارند. در این راستا، به ­منظور بهبود فعالیت‌های بازاریابی زنان روستایی پیشنهادهایی ارائه گردید. CP - IRAN IN - Department of Agricultural Extension and Education, School of Agriculture, Shiraz University LG - eng PB - sanru-jea PG - 57 PT - Research YR - 2021