TY - JOUR T1 - Comparison of Marketing Activities among the Rural Women of Omid Entrepreneurship Fund and Agricultural Development Specialized Holding Companies in Fars Province TT - مقایسه فعالیت‌های بازاریابی زنان روستایی عضو صندوق کارآفرینی امید و شرکت مادرتخصصی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی استان فارس JF - sanru-jea JO - sanru-jea VL - 7 IS - 14 UR - http://jea.sanru.ac.ir/article-1-231-fa.html Y1 - 2021 SP - 57 EP - 66 KW - Agricultural Development Specialized Holding Companies KW - Entrepreneurship KW - Marketing KW - Fars Province KW - Omid Entrepreneurship Fund KW - Rural Women N2 - یکی از اصلی‌ترین زمینه‌های مشارکت زنان در جامعه روستایی ایجاد کسب‌وکارهای کوچک و ورود به کارآفرینی یا خوداشتغالی است. صندوق‌های اعتبارات خرد و صندوق کارآفرینی امید نقش به ­سزایی در تحقق این موضوع دارند. تحقیق حاضر با هدف بررسی فعالیت‌های بازاریابی زنان کارآفرین در شرکت مادرتخصصی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی و کارآفرینی امید در استان فارس انجام شد. از روش پیمایش با نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای استفاده شد. حجم نمونه 307 نفر برآورد شد و برای جمع‌آوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. به ­منظور مقایسه فعالیت‌های بازاریابی زنان کارآفرین در شرکت مادرتخصصی حمایت از توسعه فعالیت‌های کشاورزی و کارآفرینی امید از آزمون T-Test استفاده گردید. نتایج به­دست­آمده از مقایسه دو گروه نشان داد که زنان کارآفرین عضو شرکت‌های مادرتخصصی در آگاهی از روش‌های بازاریابی، آمیخته بازاریابی، استراتژی‌ها و عوامل‌محیطی دارای میانگین بالاتری نسبت به صندوق کارآفرینی امید هستند. همچنین، زنان عضو شرکت مادرتخصصی از نظر ویژگی‌های شخصیتی (توفیق ­طلبی، ریسک ­پذیری، خلاقیت و استقلال) وضعیت مطلوب‌تری نسبت به زنان در صندوق کارآفرینی امید دارند. در این راستا، به ­منظور بهبود فعالیت‌های بازاریابی زنان روستایی پیشنهادهایی ارائه گردید. M3 10.52547/jea.7.14.57 ER -