TY - JOUR JF - sanru-jea JO - jea VL - 7 IS - 14 PY - 2021 Y1 - 2021/1/01 TI - Investigating the Role of Brand Orientation and Entrepreneurship Orientation on Brand Performance in Green Food Producers TT - واکاوی نقش جهت گیری برند و گرایش کارآفرینانه بر عملکرد برند در شرکت های تولیدکننده مواد غذایی سبز N2 - گرایش کارآفرینانه یک ساختار با ارزشی ا­ست برای درک چگونگی و چرایی برخی شرکت ­ها که قادرند به­ طور مرتب در طول زمان از طریق راه­ های جدید رشد کنند. هدف از پژوهش حاضر واکاوی نقش جهت ­گیری برند و گرایش کارآفرینانه بر عملکرد برند در شرکت­های تولیدکننده مواد غذایی سبز است. این مطالعه از لحاظ هدف کاربردی و از نوع توصیفی و با روش پیمایشی انجام شد. تعداد نمونه در این مطالعه 94 نفر از کارکنان شرکت­ تولید­کننده مواد غذایی سبز در شهر تهران است که به روش نمونه ­گیری کوکران انتخاب شدند. جمع ­آوری داده­ها در پژوهش حاضر در دوره­ی زمانی زمستان 1398 انجام شده ­است و به­ منظور تحلیل داده­ ها از روش مدل­سازی معادلات ساختاری بهره گرفته شد. برای سنجش روایی از روایی همگرا و واگرا توسط نرم ­افزار بهره گرفته شد و به ­منظور برازش پایایی، آلفای کرونباخ مورد استفاده قرار گرفت و ضریب آن برای تمام سازه ­های پژوهش بیشتر از 0/7 است. یافته ­های پژوهش نشان داد که جهت ­گیری برند و گرایش کارآفرینانه بر عملکرد برند تأثیر معنی ­داری دارد. همچنین، بین جهت ­گیری برند و گرایش کارآفرینانه تأثیر مثبت و معنی­ داری یافت شد. از آنجا که قلب گـرایش کارآفرینانـه، نـوآوری است، شرکت ­های تولیدکننده­ ی مواد غذایی سبز بهتر قادر به ایجاد برندهای خلاقانـه بـرای محصـولات و خـدمات خــود و ارائــه تصــویری متفــاوت از سازمان آنها در بــازار هســتند. از ایــن­رو، اتخــاذ گــرایش کارآفرینانه در شرکت­ های تولیدی موجب ارتقای برندسازی در آنان می ­گردد. SP - 11 EP - 20 AU - Bashirkhodaparasti, ramin AU - bagheri garbollagh, hooshmand AD - AFaculty of Business Management, DoS in Economics, Management and Administrative Sciences, Urmia University KW - Branding KW - Brand Orientation KW - Entrepreneurship KW - Green Food UR - http://jea.sanru.ac.ir/article-1-225-fa.html DO - 10.52547/jea.7.14.11 ER -