دوره 3، شماره 5 - ( بهار و تابستان 1395 )                   جلد 3 شماره 5 صفحات 56-47 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


دانشگاه بوعلی سینا همدان
چکیده:   (3921 مشاهده)
فعالیت­های کارآفرینی زنان روستایی، زمینه­های کاهش فقر در روستاها را فراهم نموده و گامی به  سوی توسعه روستایی
می­باشد
. افزایش قابل ملاحظه زنان شاغل واقعیت انکارناپذیر جامعه ایران است. با وجود این، تجربه اجتماعی حاکی از آن است که تعداد کمی از زنان شاغل کارآفرین هستند. برای ظهور فعالیت­های کارآفرینانه وجود زمینه­ها و شایستگی­های مناسب ضروری است. هدف از انجام پژوهش حاضر، الگوسازی مفهومی شایستگی­های مورد نیاز زنان کارآفرین روستایی بود. جامعه آماری این تحقیق را 125 نفر از کارآفرینان زن روستایی شهرستان­های کنگاور، صحنه و هرسین، تشکیل داده بودند. بر همین اساس از تمام شماری استفاده گردید. ابزار گردآوری اطلاعات تحقیق، پرسشنامه محقق ساخته بود. میزان پایایی متغیرهای تحقیق بین 88/0-83/0 بود. یافته­های تحقیق نشان می­دهند که بر اساس تحلیل حساسیت (ANN) شایستگی­های ارتباطی، راهبردی و تعهدی، بیشترین اهمیت را در لایه اول دارند. بین شایستگی­ها راهبردی و ذهنی براساس حوزه فعالیت­ها (کشاورزی، دام­پروری و خدمات مشاوره­ای)، اختلاف معنی­داری در سطح 99 درصد اطمینان وجود داشت، به طوری که این شایستگی­ها در بین کارآفرینان حوزه خدمات مشاوره­ای بیشتر بود.
متن کامل [PDF 464 kb]   (1152 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1396/5/7 | پذیرش: 1396/5/7 | انتشار: 1396/5/7

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.