دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند
چکیده: (3547 مشاهده)
افزایش بیکاری در سراسر جهان میلیونها نفر را بهسوی کارآفرینی و شناخت فرصتها، در جهت کسب و کارهای جدید هدایت نموده است. این پژوهش با هدف بررسی نگرش به کارآفرینی در بنگاههای زودبازده کشاورزی در شهرستان بیرجند انجام شد. تحقیق حاضر از جنبه هدف، کاربردی و از حیث و نحوه کنترل متغیرها، غیرآزمایشی به حساب میآید. جامعه آماری این تحقیق را بنگاهداران مؤسس، بنگاههای زودبازده کشاورزی تشکیل دادهاند. همچنین، تعداد 130 بنگاهدار به روش نمونهگیری تصادفی با انتساب متناسب در سال 1395 انتخاب گردیده است. در تحقیق حاضر جهت اندازهگیری پایایی ابزار اندازهگیری، پرسشنامه طراحی شده بین 30 بنگاهدار توزیع و پس از تکمیل، با استفاده از نرمافزار کامپیوتری spss مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای حاصل از آزمون t نشان میدهد که، بین متغیر میزان نگرش به کارآفرینی با متغیرهای تجربه حضور در
کلاسهای آموزشی کارآفرینی و انگیزه و هدفمندی رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. همچنین، نتایج آزمون تجزیه واریانس یکطرفه (F) که با گروهبندی بهوسیله آزمون LSD و دانکن انجام گرفته، نشان میدهد از نظر میزان نگرش به کارآفرینی در بین گروههای مختلف سنی تفاوت معنیدار وجود دارد. بهطوری که طبقه سنی زیر 30 سال (جوان) و طبقه سنی
31– 40 سال نگرش بیشتری به کارآفرینی نسبت به طبقه سنی بالاتر از 41 سال دارند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
عمومى دریافت: 1396/10/10 | پذیرش: 1396/10/10 | انتشار: 1396/10/10