دوره 5، شماره 10 - ( پاییز و زمستان 1397 )                   جلد 5 شماره 10 صفحات 45-54 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Bahmani A, Mousavi Davoudi S M, Vaezi M. Investigating the Role of Green Entrepreneurship Orientation in Increasing the Performance of Agricultural Jihad Organization . jea. 2018; 5 (10) :45-54
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-174-fa.html
بهمنی اکبر، موسوی داوودی مهدی، واعظی مهدی. بررسی نقش جهت‌گیری کارآفرینی سبز در افزایش عملکرد سازما ن جهاد کشاورزی استان مازندران. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 1397; 5 (10) :45-54

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-174-fa.html


دانشگاه مذاهب اسلامی تهران
چکیده:   (48 مشاهده)
هدف از پژوهش حاضر تحلیل نقش جهت­ گیری کارآفرینی سبز در جهت افزایش عملکرد سازمان جهاد کشاورزی می­ باشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف، در گروه تحقیقات کاربردی قرار گرفته و از جهت روش، تحقیق توصیفی و در زمره­ی تحقیقات پیمایش و همبستگی قرار می‌گیرد. در این پژوهش کارآفرینی سبز به ­عنوان متغیر مستقل و عملکرد سازمانی به­ عنوان متغیر وابسته می‌باشد. جامعه آماری در این پژوهش شامل مدیران و کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران می‌باشد. حجم نمونه آماری پژوهش با استفاده از جدول کرجسی و مورگان به­ دست آمد که تعداد 89 نفر به‌صورت تصادفی در دسترس به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه می‌باشد که پایایی پرسشنامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی و روایی پرسشنامه با استفاده از روایی همگرا و روایی محتوا با استفاده از نظر متخصصان آشنا به موضوع پژوهش مورد تائید قرار گرفت. همچنین، برای تعیین همبستگی و تجزیه و تحلیل داده‌ها از نرم‌افزارهای SPSS22 و AMOS22 استفاده شده است. نتایج حاصل از پژوهش نشان می‌دهد که کارآفرینی سبز تأثیر معنی‌داری بر عملکرد سازمانی دارد و مدیران می­ توانند با توجه به ابعاد کارآفرینی سبز و نهادینه­ کردن آن در سازمان، گام مفیدی برای توسعه­ ی فعالیت­های محیط زیستی بردارند. بر اساس یافته­ ها پیشنهاد می­ گردد برنامه­ های آموزشی مناسب به‌منظور افزایش آگاهی و ایجاد نگرش مثبت نسبت به محصولات سبز در میان شهروندان اجرا شود. ایجاد نگرش مثبت می­تواند منجر به خرید محصولات سبز شود.
متن کامل [PDF 1519 kb]   (20 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۷/۱۲/۵ | پذیرش: ۱۳۹۸/۲/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۴/۳۰

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2019 All Rights Reserved | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb