دوره 7، شماره 13 - ( بهار و تابستان 1399 )                   جلد 7 شماره 13 صفحات 24-34 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Latifiyan M, Sharifzadeh M S, Abdollahzadeh G, Mollahosseini A. Evaluation of Service Quality and Willingness to Reuse in Local Businesses: The Case of Eco-Resorts in the Golestan Province. jea. 2020; 7 (13) :24-34
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-205-fa.html
لطیفیان محمد، شریف زاده محمد شریف، عبداله زاده غلامحسین، ملاحسینی ابوالفضل. بررسی کیفیت خدمات و تمایل به استفاده مجدد در کسب‌وکارهای محلی: مورد اقامتگاه‌های بوم گردی در استان گلستان. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 1399; 7 (13) :24-34

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-205-fa.html


دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
چکیده:   (180 مشاهده)
 مدیریت کیفیت خدمات یکی از مهم ­ترین عوامل توسعه­ی اقامتگاه­ های بوم گردی به­عنوان یکی از کسب وکارهای اصلی بخش گردشگری در نواحی روستایی است. این تحقیق به بررسی تاثیر کیفیت خدمات گردشگری بر تمایل به بازگشت به اقامتگاه ­های بوم­ گردی در استان گلستان پرداخته است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ درجه نظارت و کنترل، میدانی و از لحاظ گردآوری داده ­ها از نوع تحقیقات توصیفی است. برای انجام این تحقیق، از راهبرد پیمایشی بهره گرفته شد. جامعه آماری این تحقیق شامل گردشگرانی بود که در زمان انجام تحقیق از اقامتگاه ­های بوم­ گردی استان گلستان بازدید کردند. حجم نمونه بر اساس جدول کرجسی و مورگان 380 نفر تعیین و گزینش نمونه ­ها به شیوه نمونه ­گیری تصادفی طبقه ­ای انجام شد. ابزار تحقیق یک پرسشنامه محقق ­ساخته بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از سوی پانل خبرگان شامل کارشناسان بخش اقامتگاه­ های بوم ­گردی اداره ­ی کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان مورد تایید قرار گرفت. مقدار آلفای کرونباخ به عنوان نشانگر پایایی برای مقیاس­ه ای اصلی پرسشنامه بالاتر از 7/0 به­ دست آمد. نتایج آزمون t تک نمونه­ ای جهت ارزیابی تمایل به بازگشت گردشگران نشان داد که گردشگران تمایل دارند دوباره از اقامتگاه ­های بوم گردی بازدید کنند. نتایج همبستگی پیرسون با مقادیر 245/0 و 166/0 و 107/0 نشان داد که هر سه مولفه کیفیت خدمات (محتوی، زمینه و رفتار) دارای رابطه همبستگی مستقیم و معنی­دار با تمایل به بازگشت هستند. همچنین، نتایج آزمون رگرسیون با ضریب بتاهای 232/0 و 149/0 و 15/0 نشان می ­دهد تمامی مولفه­های کیفیت خدمات (محتوا، زمینه و رفتار) بر تمایل به بازگشت گردشگران به اقامتگاه ­های بوم ­گردی تاثیر مستقیمی دارند.
   
متن کامل [PDF 3818 kb]   (49 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: زیر ساخت ها
دریافت: 1398/9/8 | پذیرش: 1399/2/9 | انتشار: 1399/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb