دوره 7، شماره 13 - ( بهار و تابستان 1399 )                   جلد 7 شماره 13 صفحات 12-23 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Badzaban F, Rezaei-Moghaddam K, Fatemi M. Entrepreneurship in Small and Medium-sized Enterprises of Rural Women of Fars Province: Application of Lifespan Resilience Scale-Business (LRS-B). jea. 2020; 7 (13) :12-23
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-206-fa.html
بادزبان فاطمه، رضائی مقدم کورش، فاطمی مهسا. کارآفرینی در کسب وکارهای کوچک و متوسط زنان روستایی استان فارس: کاربرد مقیاس تاب آوری در طول عمر کسب وکار. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 1399; 7 (13) :12-23

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-206-fa.html


بخش ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه شیراز
چکیده:   (219 مشاهده)
تابآوری کسب­ وکارهای زنان عامل کلیدی در بقای و پیشرفت کسب ­وکارهای روستایی و به دنبال آن کاهش فقر و رشد اقتصادی پایدار است. تاب ­آوری کسب‌وکار به کارآفرین در سازگاری و مقاومت در برابر بحران­ ها کمک می‌کند که این می­ تواند یکی از محرک ­های عملکرد موفق کارآفرینی زنان باشد. این تحقیق با هدف کلی واکاوی تاب‌آوری کارآفرینانه‌ی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط زنان روستایی انجام شد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه اعضای شرکت‌های مادر تخصصی حمایت از توسعه ­ی کشاورزی استان فارس بود. این پژوهش با بهره ­گیری از فن پیمایش و روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه‌ای با تعداد 269 نفر  به­ عنوان نمونه انجام و برای جمع‌آوری داده ­ها از پرسشنامه استفاده شد. به ­منظور سنجش تاب‌آوری کسب‌وکار زنان کارآفرین از مقیاس تاب­آوری در طول عمر کسب­ و­کار (LRS-B) استفاده شد. نتایج نشان داد که تاب ­آوری کسب‌وکارهای زنان روستایی استان فارس در حد متوسط رو به بالا است. مقایسه‌ی تاب­ آوری کارآفرینی زنان در سه شهرستان شیراز، مرودشت و استهبان نشان داد که زنان کارآفرین مرودشت از تاب ­آوری کسب‌وکار بالاتری نسبت به زنان کارآفرین در دو شهرستان­ شیراز و استهبان برخوردارند. متغیرهای استراتژی­ های بازاریابی، آمیخته‌ی بازاریابی، روش‌های بازاریابی، حمایت شرکت و نگرش بازاریابی همبستگی مثبت و معنی­ داری با تاب‌آوری کسب‌وکارهای زنان کارآفرین مورد مطالعه دارند. طبق نتایج تحلیل رگرسیون گام‌به‌گام، متغیرهای استراتژی‌های بازاریابی، آمیخته‌ بازاریابی، روش‌های بازاریابی و نگرش بازاریابی به­ ترتیب پیش‌بینی‌کننده‌ی بخش قابل ­توجهی از تغییرات تاب‌آوری کسب‌وکارهای زنان هستند. در این راستا پیشنهادهایی برای ارتقای سطح تاب‌آوری کسب‌وکارهای زنان روستایی ارائه گردید.
متن کامل [PDF 2893 kb]   (50 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: آموزش و ترویج کشاورزی
دریافت: 1398/9/16 | پذیرش: 1398/10/24 | انتشار: 1399/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb