دوره 7، شماره 13 - ( بهار و تابستان 1399 )                   جلد 7 شماره 13 صفحات 106-113 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Sanaeepour H. Agricultural Businesses Use E-Banking ServicesCase Study: Gonbad Kavous Agricultural Bank. jea. 2020; 7 (13) :106-113
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-224-fa.html
ثنائی پور هادی. استفاده کسب‌وکارهای کشاورزی از خدمات بانکداری الکترونیک مطالعه موردی: بانک کشاورزی شهرستان گنبد کاووس. راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 1399; 7 (13) :106-113

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-224-fa.html


گروه مدیریت، دانشکده علوم انسانی آزادشهر، دانشگاه گنبد کاووس
چکیده:   (188 مشاهده)
    توسعه ­ی فناوری اطلاعات و گسترش کاربردهای آن در کسب­وکارها، بسیاری از روش­های پیشین خدمات­ رسانی را متحول ساخته و جهان را برای رقابتی نوین به تکاپو واداشته است. بخش کشاورزی به­ واسطه روش­ها و فرآیندهای سنتی، هرچند نسبت به سایر بخش­ ها دیرتر از مزایای فناوری اطلاعات در فعالیت­ های خود استفاده کرده اما زمینه و فرصت­های کارآفرینانه متعددی برای استفاده از ظرفیت­های فناوری اطلاعات در این بخش وجود دارد. یکی از این فرصت­ها در حوزه­ی بانکداری الکترونیکی است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی استفاده کسب‌وکارهای کشاورزی از خدمات بانکداری الکترونیک در بانک کشاورزی شهرستان گنبد کاووس است. برای دستیابی به هدف پژوهش، به روش آمیخته اکتشافی در دو گام کیفی و کمّی عمل شد. در گام نخست برای شناسایی عوامل موثر بر استفاده کسب‌وکارهای کشاورزی از خدمات بانکداری الکترونیک، واژگان کلیدی مرتبط در مطالعات و پژوهش ­های پیشین بررسی شدند. در مجموع 53 مطالعه در این زمینه یافت شد که پس از بررسی محتوا و چکیده، 26 مطالعه برای تحلیل انتخاب شده و تعداد 116 کد اولیه، شناسایی شد. کدهای شناسایی ­شده از نظر تشابه و هم پوشانی، در چهار دسته­ ی عوامل راهبردی، عوامل سازمانی، عوامل فنی و عوامل عملیاتی دسته­ بندی شده و مدل مفهومی پژوهش ارائه شد. در گام دوم، برای تأیید نتایج حاصل ­شده و اولویت ­بندی عوامل مذکور، از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شد. جامعه­ ی آماری در این بخش شامل کارآفرینان کسب­ وکارهای کشاورزی شهرستان گنبد کاووس می ­باشند که از خدمات بانکداری الکترونیکی بانک کشاورزی استفاده کردند. نمونه­ گیری با استفاده از روش نمونه ­گیری در دسترس انجام شد و تعداد نمونه، 183 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده ­ها نیز از پرسشنامه استفاده شد. نتایج تحلیل داده­ ها با استفاده از آزمون­ های t تک نمونه­ ای و فریدمن نشان می­ دهد به­ ترتیب عوامل فنی، پشتیبانی، راهبردی و سازمانی بر موفقیت بانکداری الکترونیکی در بانک کشاورزی اولویت دارند.
 

 
متن کامل [PDF 1951 kb]   (40 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کارآفرینی در کشاورزی
دریافت: 1399/2/28 | پذیرش: 1399/4/24 | انتشار: 1399/6/17

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb