بهار و تابستان                   برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


گروه مدیریت، موسسه آموزش عالی پردیسان، فریدونکنار،
چکیده:   (121 مشاهده)
   تحولات پیچیده و سریع چند دهه اخیر موجب شده است که کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، تعاونی‌ها را به‌ عنوان زمینه‌ای برای دستیابی به اهداف توسعه از جمله توسعه اقتصادی در نظر بگیرند. نتایج بررسی‌ها حاکی از آن است که عوامل زیادی سبب تقویت تعاونی‌ها می‌شوند که در این میان، بسیاری از محققان تأکید ویژه‌ای بر روی بازاریابی کارآفرینانه داشته و آن‌را یکی از مهمترین عوامل تعیین‌کننده بقاء تعاونی‌ها در نظر‌ می‌گیرند. هدف پژوهش حاضر شناسایی و تحلیل عوامل موثر بر بازاریابی کارآفرینانه در تعاونی‌های کشاورزی استان مازندران بود. این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از حیث روش اجرا، توصیفی- پیمایشی و از نوع هدفمند بود که به روش آمیخته اکتشافی انجام شده است. در مرحله کیفی تیم مشارکت‌کننده تحقیق 10 نفر از خبرگان دانشگاهی بودند که به روش هدفمند و تکنیک گلوله برفی انتخاب شدند. در مرحله کمی جامعه آماری، مدیران تعاونی‌های کشاورزی استان مازندران به تعداد 290 نفر بودند که حجم نمونه مطابق جدول کرجسی و مورگان 165 نفر تعیین و برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شد. برای شناسایی عوامل از روش تحلیل محتوا و برای تحلیل روابط متغیرها از روش معادلات ساختاری با نرم افزار اسمارت پی‌ال‌اس استفاده شده است. نتایج نشان داد عوامل موثر بر بازاریابی کارآفرینانه تعاونی‌های کشاورزی، شامل 15 مولفه در قالب سه بعد(زمینه‌ای، علی و محیطی) می‌باشند. همچنین تحلیل معادلات ساختاری نشان داد عوامل زمینه‌ای(0/344)، علی(0/503) و محیطی(0/258) بر بازاریابی کارآفرینانه تاثیر مثبت و معنی‌دار دارند.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کارآفرینی در کشاورزی
دریافت: 1399/11/1 | پذیرش: 1399/12/23

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 CC BY-NC 4.0 | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb