دوره 2، شماره 3 - ( کارآفرینی و کشاورزی (بهار و تابستان) 1394 )                   جلد 2 شماره 3 صفحات 43-50 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Identifying the Entrepreneurship Education Barriers in the Agricultural Educational Center. jea. 2015; 2 (3) :43-50
URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-85-fa.html
محمدزاده لطیف، صدیقی حسن. شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مراکز آموزش کشاورزی (مطالعه موردی: مرکزآموزش کشاورزی شهرستان میاندوآب). راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی. 1394; 2 (3) :43-50

URL: http://jea.sanru.ac.ir/article-1-85-fa.html


کارشناس ارشد دانشگاه تربیت مدرس
چکیده:   (931 مشاهده)

     تحقیق حاضر، به منظور شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مرکز آموزش کشاورزی شهرستان میاندوآب انجام شده است. تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی می­باشد که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل همه فراگیران مرکزآموزش کشاورزی شهرستان میاندوآب شامل 300 فراگیر که در کلاس­های درس کارآفرینی شرکت کرده بودند، می­باشد. از این تعداد 178 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه­گیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمع­آوری داده­ها از مصاحبه و پرسشنامه که اصلی­ترین ابزار در جمع­آوری داده­ها در روش پیمایشی می­باشند، استفاده شد. در تأیید روایی پرسشنامه، از نظر اساتید دانشگاه تربیت مدرس استفاده شد. یافته­های این تحقیق نشان می­دهد که نبود تعامل میان دانشگاه و بنگاه­های کارآفرین و عدم استفاده از مدرسان متخصص در تدریس به عنوان مهمترین موانع شناسایی شدند. ضمن اینکه نتایج به دست آمده از تحلیل عاملی، نارسایی سیاست­گذاری و برنامه­ریزی را به عنوان مهم­ترین عامل شناسایی کرد.

متن کامل [PDF 398 kb]   (504 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کارآفرینی در کشاورزی
دریافت: ۱۳۹۴/۸/۴ | پذیرش: ۱۳۹۴/۸/۴ | انتشار: ۱۳۹۴/۸/۴

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | Journal of Entreneurship and Agriculture

Designed & Developed by : Yektaweb