تحقیق حاضر، به منظور شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مرکز آموزش کشاورزی شهرستان میاندوآب انجام شده است. تحقیق از نوع توصیفی- همبستگی میباشد که به روش پیمایشی انجام شد. جامعه آماری شامل همه فراگیران مرکزآموزش کشاورزی شهرستان میاندوآب شامل 300 فراگیر که در کلاسهای درس کارآفرینی شرکت کرده بودند، میباشد. از این تعداد 178 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونهگیری تصادفی انتخاب شدند. برای جمعآوری دادهها از مصاحبه و پرسشنامه که اصلیترین ابزار در جمعآوری دادهها در روش پیمایشی میباشند، استفاده شد. در تأیید روایی پرسشنامه، از نظر اساتید دانشگاه تربیت مدرس استفاده شد. یافتههای این تحقیق نشان میدهد که نبود تعامل میان دانشگاه و بنگاههای کارآفرین و عدم استفاده از مدرسان متخصص در تدریس به عنوان مهمترین موانع شناسایی شدند. ضمن اینکه نتایج به دست آمده از تحلیل عاملی، نارسایی سیاستگذاری و برنامهریزی را به عنوان مهمترین عامل شناسایی کرد.
بازنشر اطلاعات | |
![]() |
این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است. |