Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Entreneurship and Agriculture

راهبردهای کارآفرینی در کشاورزی



Volume 10, Number 1 (2023-8)


Innovation in Small and Medium-Sized Agricultural and Food Processing Industries in Mazandaran Province during the Covid-19 Epidemic
نوآوری در صنایع تبدیلی غذایی و کشاورزی کوچک و متوسط استان مازندران در شرایط همه‌گیری کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Exploring the Effect of Climatic Variables of Temperature and Rainfall on the Economy of Citrus Production in Mazandaran Province with the Approach of Rural Employment Development
ارزیابی اثر متغیرهای اب و هوایی دما و بارش بر تولید مرکبات استان مازندران با رویکرد توسعه اشتغال روستایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining the Obstacles and Inhibitors of Agricultural Business Development of the Omid Entrepreneurship Fund
شناخت موانع و بازدارنده‌های توسعه کسب‌وکارهای کشاورزی در صندوق کارآفرینی امید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting and Explaining the Predictive Model of Students' Entrepreneurial Future with an Emphasis on Business Intelligence Indicators
ارائه و تببین مدل پیش‌بینی کننده آینده کارآفرینانه دانشجویان با تأکید بر شاخص‌های هوشمندی کسب‌وکار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategic Analysis of the Development of Agricultural Businesses (Study of Karaj County)
تحلیل راهبردهای توسعه‌ی کسب و کارهای بخش کشاورزی (مطالعه شهرستان کرج)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing an Entrepreneurial Exit Model with an Emphasis on Job Burnout in Start-up Agricultural Businesses
طراحی مدل خروج کارآفرینانه با تأکید بر فرسودگی شغلی در کسب‌وکارهای نوپای کشاورزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Explanatory Components of the Establishment of the One Village One Product (OVOP) strategy for rural entrepreneurship (Case: Shazand county, Markazi Province)
مؤلفه‌های تبیین کننده استقرار راهبرد یک روستا یک محصول (OV OP) برای کارآفرینی روستایی (مورد: شهرستان شازند استان مرکزی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Factors Affecting Entrepreneurial Marketing Among Gardeners in Kermanshah: Application of the three-Pronged Model
عوامل اثرگذار بر بازاریابی کارآفرینانه در تولید محصولات باغی شهرستان کرمانشاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Strategic Analysis of Tourism-Related Rural Businesses During the Corona Epidemic
تحلیل راهبردی کسب و کارهای روستایی وابسته به گردشگری در دوران همه‌گیری کرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Active and Reactive Strategies on Entrepreneurship and Improving the Performance of Agricultural Tourism Businesses
اثر استراتژی‌های فعال و دوگانه واکنشی بر کارآفرینی و بهبود عملکردکسب وکارهای گردشگری کشاورزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating of Factors Affecting Entrepreneurial Attitude in the Innovation of Small and Medium-Sized (SMEs) Enterprises (The case of: Malayer county)
بررسی عوامل مؤثر بر نگرش کارآفرینانه در نوآوری بنگاه های کوچک و متوسط (مورد مطالعه: شهرستان ملایر)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Entrepreneurial Orientation Regarding the Mediating Role of Innovative Behaviour on the Job Performance of Mazandaran Agricultural Jahad Organization Employees
تأثیر جهت‌گیری کارآفرینانه با توجه به نقش میانجی رفتار نوآورانه بر عملکرد شغلی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles